Första 'riktiga' skoldagen

Första riktiga skoldagen idag. Vårt schema typ suger. Tack och lov är alla våra lektioner 50 minuter långa, utom i helklass då de är 60 min långa. (Vilket vi fick reda på idag.. Efter fyra år med parallellklasser..) Dagen började med tyska, sedan engelska, 30 min lunch, musik och idrott. Sedan ska vi egentligen ha två timmar EA men vi fick i princip inga läxor så alla stack hem. Vår musiklärare har gjort illa handleden så vi har fått en vikarie vars namn jag inte uppfattade, och hon trodde att vår lektion började kl 12, då den egentligen började kl 11, så vi satt i musikrummet och lyssnade på musik, snackade fotboll samt spelade piano och trummor. Haha. Vi fick iallafall "endast" två läxor; hur många glosor som helst i tyska och en bokrencension i engelska. Grr. Tror jag ska recensera Harry Potter 7, orkar inte läsa fler böcker på engelska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0