v. 34

Första skolveckan har faktiskt gått riktigt snabbt, dock inte lika fort som helgen. Jag som verkligen hoppades på att det var lördag idag, haha. Men men. I SO har vi påbörjat projektet Världen efter 1945, så av den anledningen gick jag ner till centrum och hyrde der Undergang (Undergången) i Fredags och tittade på den uppe hos syster. Så äckligt. Början är inte speciellt farligt, det är så man tycker synd om Hitler. Han har sina stunder. Men slutet är verkligen äckligt, med alla skadade människor som ligger och skriker och folk som hela tiden tar livet av sig. En verkligt sevärd film, man får perspektiv på kriget. Tänkte även låna Reporter i krig och Jag flydde från Auschwitz någon gång, inte för att den sistnämnda har speciellt mycket med projektet att göra men den verkar intressant. Desvärre har jag knappt tid att läsa längre. Sorgligt. Jag som tänk läsa ut hela Anna Janssons deckarserie.
Sov till halv två igår, så himla skönt. Och under kvällen såg jag och pappa på Shrek 2 och Mr. Beans semester bara för vi hade så himla tråkigt, haha.

Men idag gäller det bara att plugga.. Ska kyla ner en Loka-flaska och hämta massor med frukt och tuggummi. Har ni tänkt på att man presterar bättre när man tuggar? Och en lathund till MOI;
Svenska: 2 bokrecensioner, Kap. 12 En komikers uppväxt.
Engelska: Översätta kap. 12, läsa och recensera Harry Potter and the Deathly Hallows.
Tyska: 2 sidor glosor tills på Tisdag.
NO: Genetik och genteknik VG & MVG-del.
SO: Världen efter 1945 VG & MVG-del.
Matte: Nationella genomgång, börja på kap. 1.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0