Helgen


image75
Gårdagen spenderades framför TV:n. Först ut var fotboll, chips och någon nacho-dipp samt kort och sedan gick det över till Rififi, kiwi och schack.
Rififi är en fransk film i svartvitt från 1955 och är innehåller världens längsta scen utan tal. Det var faktiskt den enda bra scenen, resten var väl sådär. Jag föredrar ordentliga mord, medan det här var en massa pang pang och lite diamanter. Inget större. Det här är tydligen, d.v.s enligt pappa, en riktig film. Jag håller inte med.
(Den stora bilden är i mycket dålig kvalitet, men orkar inte bry mig.)


image79
Men ikväll ska vi se på Mumiens återkomst och käka äppelkaka. Pappas förtjänst då. Alltså jag tror vi håller på att rensa filmhyllan, har blivit en hel del gamla filmer den här veckan. Men jag klagar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0