Torsdag

Torsdag - en mycket bra dag. Varannan vecka. Gymnasieinfo, Matte, SO och sen EA. Så i princip kan vi gå hem efter SOn, kl 11. Idag stannade jag dock till 13.30 och jobbade, även om vi slutar 14. Men jag ska stanna imorron och jobba.

Vi hade inget gymnasieinfo idag, Bengt var på kurs, så vi fick en timme med Tove (en lärares dotter) som visade berättade om högskolan och visade lite bilder och så. Hon studerar landskapsarkitektur i skåne och det låter faktiskt väldigt kul, hon hade en massa bilder från studeresor till Frankrike, Holland och så. Har aldrig tänk på att det är så fint i skåne heller. Läge att hälsa på avlägsna släktingar?

Sedan så var vår mattelärare Stina också på kurs, sorgligt nog.. Så vi hade matte med Roger! Och han är helt fantastisk, man till och med förstår! Det mesta! Stina förklarar precis som min pappa och min morfar - som om jag redan kunde allt. Snabbt och komplicerat. Vill byta till Rogers grupp men tror inte man får det, ska börja gå på mattestödstimmarna som han håller i. Fett bra.

Och eftersom Bengt då var på kurs hade vi SO med.. Doddo! Vår svenska- & tyskalärare, mamma till Tove, i SO! Haha jag trodde mitt hjärta skulle sluta slå när jag fick reda på det, men hon var faktiskt riktigt bra. Och speciellt bra nu eftersom vi håller på med Världen efter 1945 och hon är ju halvtysk så hennes mamma hade varit med i kriget, och då kunde hon svara lite närmare på sådana frågor. Vilket inte Bengt kan. Men han är rolig. Creds till Doddo i alla fall, hon kan faktiskt mer än man tror.

Sen hade vi EA och först gick det lite segt, den första halvtimmen, sen körde jag på. Och precis när jag kommit igång drabbas förstås Sandra, Paui och Siri av syrebrist och börjar asgarva och stör min koncentration. Och då är det totalt omöjligt, så en kvart senare gick jag.

Haha och måste berätta en annan rolig grej. Det kanske inte låter så kul men vi hade i alla fall väldigt kul åt det. Siri hade köpt massor med Samy Deluxe-låtar på iTunes så jag gick och lyssnade på hennes mp3, medan hon höll i den. Och då lyssnade Sandra och Paui med varsitt öra på min iPod, också med Samy Deluxe, samtidigt lyssnade Sandra och Siri också med varsitt öra på Pauis mobil (walkman.. eller nåt) och sladdarna gick kors och tvärs. Måste sett hur dumt ut som helst, så kom Doddo fram och frågade om det var fildelning på gång, hahaha.

Jag skulle vilja renovera mitt rum. Förlåt, mina rum.

Haha kom på en sak. När Tove var klar med sitt så fick vi se bilderna från paddlingen i våras som skulle visas ikväll (nu) på föräldramötet. Förresten, fuulaste närbilden på mig.. Kunde inte blivit värre! Iallafall så kommenterade såklart killarna alla bilder; "Kolla min rumpa! Värsta modellen!" -Mardan, "Haha cok söt Ille!" -Niklas, "KOLLA VAD HET JAG ÄR!" -Mirza, "Va högt jag lyfter kanoten! Fett stark!" -Ilker. Så kom en bild på när jag och någon lyfte kanoten, och det blev tyst. Sen Nohadra ba: "Bästa bilden på Camilla och hon säger ingenting!" Hahaha, men den var inte alls bäst, den sög. Allvarligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0